”Dat hij zijn tijd met mij wilt delen, dat vind ik toch zo bijzonder.”

”Helaas heb ik afscheid moeten nemen van mijn dierbare echtgenoot. Na vele jaren getrouwd te zijn bleef ik helaas alleen achter. Kinderen heb ik nooit gehad. Ook al ben ik bijna 81 jaar, ik heb nog alle energie maar ik wist nooit wat ik moest doen.”

Lydia woont nog thuis en is een slimme, zelfstandige vrouw. Toch miste ze gezelschap en gezelligheid. Lydia is één van de duizenden eenzame ouderen in Nederland. SamenNederland zet zich in om mensen zoals Lydia te helpen.

”Door mijn aanmelding ontmoette ik Lars. Hij is 18 jaar oud en is bezig met zijn opleiding Technische Bedrijfskunde. Het is een slimme jonge man die ook nog eens erg gezellig is. Door hem ben ik meer dingen gaan doen. Zo gaan we samen één keer in de maand naar de bingo avond hier in de buurt en wandelen we door het bos.” Vertelt Lydia.

”Hij is met me mee gegaan naar een avond stijldansen. Ik heb het hem zelf geleerd. Zo heb ik veel nieuwe mensen leren kennen. Zaterdagochtend drink ik nu standaard met Betje een kopje thee. Zij woont twee straten verderop! Zonder lars had ik haar nooit leren kennen.”

 

  • Lydia Eghberts –  bij SamenNederland

Leave a comment